Automotive

EKONOMIKA

Automobily v Česku zdraží o dalších minimálně 15 procent, nejen kvůli chybějícím kabelům z Ukrajiny

V pandemii fabriky na auta zavřely, případně omezily výrobu. Přišel čipový hladomor. Nyní zase kvůli válce na Ukrajině nejsou kabelové svazky. Autoprůmysl čelí „kabelovému hladomoru“.

EKONOMIKA

Válka na Ukrajině zřejmě povede k dalšímu zdražování aut

Globální automobilový průmysl se již déle než rok potýká s katastrofálním nedostatkem čipů a dalších důležitých součástek, což omezuje výrobu, zpomaluje dodávky a zvyšuje ceny nových i ojetých aut do té míry, že se pro miliony spotřebitelů stávají nedosažitelnými.

EKONOMIKA

Honda a Sony budou společně vyrábět elektromobily

Dvě velké japonské společnosti spojují své síly kvůli společné výrobě elektromobilů. Výrobce elektroniky Sony Group se dohodl s automobilkou Honda Motor na vytvoření společného podniku, který má do roku 2025 začít prodávat elektromobily.

EKONOMIKA

Toyota po podezření na kybernetický útok pozastavuje provoz svých domácích závodů

Toyota Motor Corp oznámila, že v úterý pozastaví provoz v továrnách a tím přijde o produkci zhruba 13 000 vozů poté, co byl její dodavatel plastových dílů a elektronických součástek patrně zasažen kybernetickým útokem.

EKONOMIKA

USA vyšetřují 416 000 vozů Tesla kvůli zprávám o fantomovém brzdění

Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) ve čtvrtek oznámil, že zahajuje formální vyšetřování 416 000 vozidel Tesla kvůli hlášením o neočekávaném spuštění brzd v souvislosti s asistenčním systémem Autopilot.

EKONOMIKA

Ferrari bude při své digitální transformaci spolupracovat s Qualcommem

Automobilka Ferrari bude spolupracovat s americkou společností Qualcomm. Prémiový produkt skupiny, čipové sady Snapdragon, mají urychlit digitální transformaci italského výrobce luxusních sportovních vozů.

EKONOMIKA

Špatná zpráva. Elektromobilita v Itálii ohrožuje 73.000 pracovních míst, tvrdí odbory

Přechod na elektromobilitu v Itálii ohrožuje 73.000 pracovních míst. Podle agentury Reuters to odhadují odbory pracovníků v kovoprůmyslu a skupina lobbistů. Vyzývají proto italskou vládu k diskuzi o opatřeních na podporu automobilového průmyslu.

EKONOMIKA

Britský automobilový průmysl má za sebou nejhorší rok za 65 let

Loňský rok byl pro britský automobilový průmysl nejhorší od roku 1956. Především kvůli celosvětovému nedostatku čipů vyrobil jen 859.575 aut, což je o 6,7 procenta méně než v prvním koronavirovém roce.

EKONOMIKA

Autíčka na baterky. Australská těžařská firma kupuje bateriovou divizi týmu formule 1

Australská těžařská společnost Fortescue Metals zaplatí 164 milionů liber (téměř pět miliard Kč) za převzetí bateriové divize týmu formule 1 Williams. Transakce má australskému podniku pomoci dosáhnout do roku 2030 uhlíkové neutrality.

EKONOMIKA

Čipový hladomor ani po novém roce nekončí. Ve Škoda Auto pokračuje rušení směn

V mladoboleslavské automobilce Škoda Auto pokračuje rušení části směn kvůli nedostatku čipů, které se používají v palubní elektronice. Výroba tak zůstává omezená. Kvůli nedostatku dílů se prodloužila i vánoční odstávka, řada zaměstnanců se do práce vrátila až v noci z neděle na pondělí.

EKONOMIKA

Přelom v čínském automotive: Čína povolí plné zahraniční vlastnictví výroby osobních automobilů

Čínské úřady zruší omezení zahraničních investic do výroby osobních automobilů. Od 1. ledna 2022 tak bude moci být výroba osobních aut plně v zahraničním vlastnictví. Vyplývá to z dnešní zprávy čínského ministerstva obchodu a Národní rozvojové a reformní komise.

EKONOMIKA

Ceny inzerovaných ojetých aut meziročně stouply o 16 procent na 168.000 Kč

Ceny ojetých aut nabízených na českém trhu stouply za poslední rok o 16 procent na medián 168.000 korun. Za posledních pět let se tak zvýšily o polovinu. Počet inzerovaných vozů v letošním roce naopak klesl na 766.238 aut, což je nejnižší číslo od roku 2016, kdy bylo v nabídce o 100.000 aut více.

EKONOMIKA

Bude hůř, aby bylo líp. Co čeká českou ekonomiku v příštím roce?

V Česku se letos v říjnu vyrobilo o celou třetinu méně aut než loni v říjnu. Jedná se o zásadní příčinu toho, proč se „rekonvalescence“ české ekonomiky po pandemickém šoku poněkud protahuje. Vždyť nebýt čipového hladomoru, klíčového důvodu propadu automobilové výroby, letošní meziroční vzestup tuzemského průmyslu by byl více dvojnásobný.

EKONOMIKA

Šéf Škody Auto Thomas Schäfer povede nově VW, hlavní značku koncernu

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer nově povede VW, která je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Koncern to dnes oznámil po zasedání dozorčí rady.