EKONOMIKA

Britská pošta dává do prodeje známky s datovým kódem, umožní sledování zásilek

Britská pošta spouští prodej nového typu známek s datovým kódem, který umožní vysledovat každou podanou zásilku včetně pohlednic a obyčejných psaní.

Kromě toho kód adresátům dovolí spustit si krátká videa, jako první vyslala pošta do světa speciální krátkou animaci od tvůrců seriálu Ovečka Shaun. Sama pošta inovaci označuje za největší změnu od zavedení prvních známek v roce 1840.

První vydané nové známky na sobě mají profil královny Alžběty II., doplňuje ho barevně sladěný datový kód. Ten bude možné propojit se zásilkou pomocí mobilní aplikace. Podle pošty to zvýší bezpečnost, zlepší dohledatelnost zásilek a umožní další služby zákazníkům.

Nyní mají kódy obsahovat například link na krátká videa, přičemž každý odesilatel bude mít možnost si vybrat, které video adresát uvidí. Pošta chystá i speciální videa například pro oslavence.

"Zavedení unikátních datových kódů nám umožní spojit fyzický dopis s digitálním světem a otevírá dveře pro řadu dalších inovativních služeb v budoucnu," uvedl obchodní ředitel pošty Nick Landon.

Současné známky bez kódů bude možné používat do konce ledna 2023.

ČTK | byznysvcesku.cz