Řetězec Asko Nábytek eviduje u matrací každoročně dlouhodobě stabilní několikaprocentní růst prodejů, uvedla marketingová ředitelka společnosti Andrea Štěpánová. Do matrace v ložnici jsou Češi podle ní ochotni investovat vyšší částky, pokud vybavují pokoj pro hosty nebo chalupu, vybírají je v nižších cenových kategoriích.
V průzkumu společnosti ProSpánek uvedlo 41 procent lidí, že u matrace očekávají cenu mezi 4000 a 8000 korunami. Velká část by ráda zaplatila méně. Lidé ovšem podle obchodního ředitele firmy Ondřeje Bacíka nemají reálnou představu o ceně. "Když vidí, o jakou kvalitu se za takovou cenu jedná, často svá cenová měřítka přehodnocují," řekl. Dodal, že v internetovém obchodě ProSpánek lze nejlevnější matraci na jednolůžko pořídit kolem 3000 korun, nejdražší v kamenných prodejnách i e-shopu společnosti stojí za dvoulůžko zhruba 200.000 korun.
Nábytkářská síť IKEA sleduje o matrace zvýšený zájem v posledním půl roce. "Ve srovnání se stejným obdobím před rokem jsme jich prodali zhruba o čtvrtinu více," uvedl mluvčí IKEA ČR Petr Šašek. Lidé podle něj nejčastěji poptávají pěnové matrace, které patří mezi levnější.
Štěpánová dále upozornila že si Češi stále více uvědomují, že je třeba pravidelná výměna matrace. "Naši experti doporučují výměnu přibližně každých pět let a zaznamenali jsme, že tento trend je pro naše zákazníky již běžným standardem," řekla. Životnost matrace podle Bacíka závisí na její kvalitě, v průměru činí osm až deset let.
Po pěti až deseti letech mění matraci 48 procent lidí, čtvrtina na ní spí déle než deset let. Vyplývá to z průzkumu, který pro firmu ProSpánek loni v prosinci provedla agentura STEM/MARK mezi zhruba 1000 lidí.
ČTK | byznysvcesku.cz