Česko je v regionu třetí v počtu vydávaných akčních letáků

Česko je v regionu třetí v počtu vydávaných akčních letáků

Česko je ve střední Evropě na třetím místě v počtu vydávaných akčních letáků. Na prvním místě je Německo s průměrně 412 letáky týdně, následuje Polsko se 190 kusy a v ČR je to okolo 163 letáků. Následují Rakousko a Slovensko, kde týdně vznikne 140 letáků. Vyplývá to z dat serveru Kupi.cz.

Akční leták, ať už v tištěné nebo elektronické podobě, má v průměru 34 stran a jejich nejčastějšími čtenáři jsou ženy ve věku 35 až 44 let. “V tištěných letácích pozorujeme nárůst počtu stran meziročně v průměru o deset procent,“ uvedl místopředseda představenstva První novinové společnosti (PNS) Ondřej Vaňka. PNS, která disponuje 8000 doručovateli a 14.000 prodejními místy, týdně roznese až 20 milionů letáků.

Nejvíce inzerovanou kategorií je v tuzemsku alkohol. “V rámci nějaké cenové hladiny, kvality a několika značek volí Češi piva dle aktuální akce a dostupnosti. K nejoblíbenějším druhům tvrdého alkoholu u nás patří Tuzemák,” uvedl produktový a marketingový manažer serveru Kupi.cz Petr Miklík.

V minulém roce se několikrát objevila snaha letákové akce omezit kvůli zamezení šíření koronaviru. Jedním z důvodů mělo být to, že lidé v honbě za slevami objíždí více prodejen potravin a dále pak také možnost šíření nákazy prostřednictvím samotné distribuce letáků do schránek. Zákaz letákových akcí již loni na jaře navrhoval tehdejší náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula a na podzim pak s návrhem znova přišlo obchodní družstvo CBA CZ.

ČTK | byznysvcesku.cz