Francie

EKONOMIKA

Francouzi kvůli inflaci šetří na potravinách a nekupují zubní kartáčky

S rostoucími cenami potravin v regálech obchodů se mění spotřebitelské návyky Francouzů. Inflace je nejvyšší za posledních 14 let a téměř polovina obyvatel země proslavené svou gastronomií a módou plánuje utrácet méně. Nejznatelnější je propad u potravin v biokvalitě, ale přestaly se prodávat například i zubní kartáčky, uvádí server BFM TV.

EKONOMIKA

Francii kvůli strachu z vítězství Le Penové rychle rostou úroky na dluhu

Vyhlídka na vítězství Marine Le Penové ve francouzských prezidentských volbách leká mezinárodní investory. Zbavují se francouzského dluhu, takže Francie čelí citelně vyšším úrokům. Musí nabídnout vyšší úroky, aby jí vylekaní investoři vůbec půjčili. Pokud si tak chce Francie nyní půjčit třeba na deset let, zaplatí nejvyšší úrok za celé období od roku 2015.

EKONOMIKA

Kudláček: Co způsobilo v roce 1720 jednu z největších spekulativních bublin v historii?

Mississippská bublina je jednou z největších bublin aktiv, které moderní svět zná. Tato bublina nejprve vyvedla Francii z bankrotu a přivedla ji přímo k prosperitě. Poté tatáž bublina způsobila pravý opak, přivedla Francii k bankrotu a dala podnět k revoluci.

EKONOMIKA

Labužníci smutní: Foie gras bude letos zase o něco méně a navíc zdraží

Ve Francii letos z důvodu silné vlny ptačí chřipky třetí rok po sobě klesne produkce husích a kachních jater. Kvůli onemocnění musely být vybity miliony ptáků v jihozápadní Francii a druhá vlna se rychle šíří na západě.

EKONOMIKA

Francie v příštích dekádách postaví nejméně šest jaderných reaktorů

Jadernou energii staví do centra úsilí země o uhlíkovou neutralitu do roku 2050. Prezident Macron oznámil také, že chce prodloužit životnost starších jaderných elektráren ze současných 40 na 50 let a více, pokud to bude bezpečné.

EKONOMIKA

Reklamy na auta budou muset ve Francii od března doplňovat ekologické slogany

Reklamy na auta budou muset ve Francii od 1. března příštího roku povinně provázet rovněž ekologické slogany vybízející k chůzi nebo využití hromadné, případně sdílené dopravy. Uvedla to dnes agentura AFP. Francie už podobný přístup v roce 2007 zavedla u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy se snažila propagovat zdravý životní styl. U reklam na auta jde o omezení silniční dopravy a snížení dopadu na životní prostředí.