EKONOMIKA

Koktejly prodraží: Campari chce kompenzovat růst nákladů výraznějším zvýšením cen

Italská nápojová společnost Campari hodlá v příštím roce přikročit k výraznějšímu zvýšení cen než obvykle, aby tak zohlednila rostoucí náklady na logistiku a suroviny.

Campari vlastní kromě hořkého červeného aperitivu stejného jména také další značky, jako aperitivy Aperol a Cinzano, vodku Skyy či whisky Old Smuggler a Wild Turkey.

"Běžně zvyšujeme ceny každý rok," uvedl Kunze-Concewitz. "V roce 2022 plánujeme výraznější zvýšení než obvykle, a to kvůli vyšším nákladům na všechny suroviny," dodal. Firma podle něj zvýší ceny na všech svých hlavních trzích, včetně Spojených států.

"V USA zažíváme růst spotřeby, máme však potíže s dodávkami v přístavech i na souši," upozornil Kunze-Concewitz. "Děláme vše, co je v našich silách, abychom snížili napětí v dodavatelském řetězci," dodal.

Společnost Campari v období od ledna do září zvýšila tržby meziročně o 23 procent na téměř 1,6 miliardy eur (zhruba 41 miliard Kč). Její provozní zisk stoupl o 45 procent na 360 milionů eur (více než devět miliard Kč).
 

ČTK | byznysvcesku.cz