Média

EKONOMIKA

Méně peněz médiím? Meta zvažuje, že sníží objem vyplácených peněz

Americká společnost Meta Platforms uvažuje o snížení objemu peněz, které platí médiím. S odkazem na své zdroje to píše server The Information. Meta je vlastníkem facebooku a dalších projektů, v poslední době se začala zaměřovat na propojení virtuální reality se skutečným světem.

EKONOMIKA

Kult, který dalece přesáhl hranice filmového světa. Proč je filmová franšíza Star Wars tak hodnotná?

Star Wars Day je vzpomínkový den, který se každoročně slaví 4. května na oslavu mediální franšízy Star Wars, kterou vytvořil zakladatel a bývalý generální ředitel společnosti Lucasfilm George Lucas. Pojďme se při příležitosti tohoto dne podívat na pár faktů, které nám prozradí, proč je tato franšíza tak hodnotná.

EKONOMIKA

Netflix se chce podívat na zoubek sdílení účtů mimo domácnosti, investoři jsou skeptičtí

Společnost Netflix Inc. ve středu informovala, že testuje několik nových funkcí. Jedna z nich uživatelům umožní za příplatek sdílet účet s osobami, s nimiž nežijí v jedné domácnosti. Testování probíhá v Chile, Kostarice a Peru, kde si nyní majitelé standardních a prémiových tarifů mohou ke svým účtům připojit až dvě další osoby.

EKONOMIKA

Do společnosti Ústecká Média vstupuje silná investiční společnost IPC

Mediální skupina Euronova Group ohlásila vstup silného strategického partnera do společnosti Ústecká Média, která 1. června spustí televizní vysílání v Ústeckém kraji. Projekt nově posílila česká investiční společnost Invest & Property Consulting.

EKONOMIKA

Trump junior se svými společníky spouští zpravodajskou mobilní aplikaci

Syn bývalého prezidenta Spojených států Donald Trump mladší spouští s dalšími společníky zpravodajskou aplikaci nazvanou MxM News, která bude pro uživatele vybírat a shromažďovat zprávy z různých zdrojů. Chce tak soupeřit například s široce používanými aplikacemi Apple News a Google News.

EKONOMIKA

Reklamní investice v TV stouply za dva měsíce o 15 procent na 8,6 miliardy

Objem televizní reklamy v prvních dvou měsících roku stoupl meziročně o 15 procent na 8,64 miliardy korun. V samotném únoru zadavatelé zvýšili investice do inzerce v televizích o 16 procent na 4,66 miliardy Kč v ceníkových cenách. Vyplývá to z měření společnosti Nielsen Admosphere.

EKONOMIKA

Vysílání ČRo na středních a dlouhých vlnách v pátek skončí

Český rozhlas v pátek ukončí vysílání na středních a dlouhých vlnách. Na středních vlnách vysílají stanice ČRo Dvojka a ČRo Plus, na dlouhých vlnách pak ČRo Radiožurnál. Lidé si budou muset přeladit na krátké vlny nebo digitální rozhlas DAB+ či mohou poslouchat rozhlas přes internet. Český rozhlas to uvedl na svých webových stránkách.