EKONOMIKA

Polská skupina Allegro dokončila nákup Mall Group a We/Do

Polská skupina Allegro dokončila akvizici internetových obchodů Mall Group a kurýrní služby We/Do. Za Mall Allegro zaplatilo 867 milionů eur, tedy v přepočtu asi 21,15 miliardy Kč, a za We/Do 14 milionů eur, zhruba 340 milionů Kč. Tento krok má přinést výhodné ceny a širokou nabídku zboží až 70 milionům potenciálních zákazníků v regionu. Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny začne okamžitě. Firmy to dnes uvedly v tiskové zprávě.

Spojení firem má podpořit pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožnit obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč více zeměmi.

"Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s Mall Group a We|Do dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ uvedl generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.

Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích. Pod jednu střechu přinese zavedené regionální značky Mall, We|Do, mimovrste, czc.cz a Allegro, Ceneo, eBilet a One. Zároveň vznikne mezinárodní tým více než 7150 expertů v oblasti e-commerce.

Již v první fázi po sloučení společností budou zákazníci moci vybírat z rozšířené nabídky zboží na webu Mall.cz prostřednictvím vybraných partnerů společnosti Allegro. Vývojové týmy zároveň už nyní pracují na nové on-line platformě Allegro, která bude postupně zahrnovat jednotlivé trhy, počínaje Českou republikou na začátku příštího roku.

"Zatímco Allegro je šampion v oboru tržišť, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a řešením poslední míle v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník," uvedl generální ředitel Mallu Jan Hanuš.

Logistické firmě We/Do se partnerstvím otevře prostor pro další rozvoj a získá přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům, uvedla. We/Do zaměstnává okolo 300 kurýrů, nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.

ČTK | byznysvcesku.cz

Erik Hrachovec
27 let, vedoucí oddělení datové analýzy . Cítí se šťastný

Alegro znám jako polskou obdobu našeho Aukra, tj. aukční portál, kde lze vydražit snad úplně všechno. Kdysi jsem tam za pár drobných sehnal nějaké paměti do mého muzejního IBM. Mám dojem, že pro většinu lidí se dnes už jedná dokonce o atraktivnější a známější možnost než je shánění věcí třeba i přes internetové bazary. Moment soutěže, hry je prostě zábavný a přirozeně nutí potenciální kupující dát za zboží často víc než by dali s rozmyslem v obchodě nebo na e-shopu. Když se občas ještě povede něco vydražit za korunu, radost je dokonalá. Spojení s Mallem ukazuje už opravdovou sílu. Tuším, že by se právě v oblasti e-komerce mohli stát jedničkou na trhu.

Nikola Spurná
30 let, prodavačka . Cítí se v pohodě

Přes Mall si občas objednávám věci, když u nás v obchodě nemají to, co potřebuju a nebo hledám opravdu nejlepší cenu u dražších věcí jako je třeba lednička. Hodně často mně ten Mall vyhoděj různý srovnávače cen jako nejvýhodnější. Jak byl teďka ten koronáč, úplně jsem odvykla chodit po obchodech a spoustu věcí jsme právě objednávali přes internet. V něčem u toho asi už zůstanu. Ušetří to spoustu času a kolikrát už je to i druhej den doma. Jediný, co je nevýhoda, že si to člověk nemůže jako v tom obchodě ohmatat, vyzkoušet a pak se někdy doma diví.

Michal Babinec
46 let, byznysmen . Cítí se bezradný

Mám pocit, že spousta lidí za uplynulé dva roky objevila kouzlo e-komerce, ani nechtěla. Teď zjistili, že to nejenže nebolí, ale naopak výborně funguje. Počáteční obavy a staré nákupní návyky jsou pryč. Nevím, jestli to je jednoznačně dobře, kamenné obchody mám moc rád, ale trochu se obávám, že tahle zkušenost přinesla změnu, která už nepůjde úplně vrátit. Spoustu obchodů to bude stát existenci, ale takový je život, takový je trh. Počítám, že Allegro i Mall vědí, co dělají a předpokládám, že budou mít úspěch. I k tomu vedou krize – někomu zánik, někomu růst.