Reklama

EKONOMIKA

Alphabet ztrácí příjmy v důsledku oslabení reklamy na YouTube válkou na Ukrajině

Alphabet Inc., mateřská společnost Googlu (GOOGL.O), v úterý vykázala první čtvrtletní ztrátu příjmů za dob pandemie v souvislosti s poškozením prodejů reklamy na YouTube ukrajinským konfliktem. Situace za poklesu globální ekonomiky investory zneklidnila.

EKONOMIKA

Reklamní investice v TV stouply za dva měsíce o 15 procent na 8,6 miliardy

Objem televizní reklamy v prvních dvou měsících roku stoupl meziročně o 15 procent na 8,64 miliardy korun. V samotném únoru zadavatelé zvýšili investice do inzerce v televizích o 16 procent na 4,66 miliardy Kč v ceníkových cenách. Vyplývá to z měření společnosti Nielsen Admosphere.

EKONOMIKA

Trable Facebooku pokračují: Google plánuje podobnou změnu ochrany osobních údajů jako Apple

Tržní kapitalizace Facebooku kvůli loňskému obdobnému vyjádření Applu během jediného dne klesla o 232 miliard dolarů a nakonec se dostala pod hranici 600 miliard dolarů. Loni v červnu měla Meta hodnotu více než 1 bilion dolarů.

EKONOMIKA

Reklamy na auta budou muset ve Francii od března doplňovat ekologické slogany

Reklamy na auta budou muset ve Francii od 1. března příštího roku povinně provázet rovněž ekologické slogany vybízející k chůzi nebo využití hromadné, případně sdílené dopravy. Uvedla to dnes agentura AFP. Francie už podobný přístup v roce 2007 zavedla u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy se snažila propagovat zdravý životní styl. U reklam na auta jde o omezení silniční dopravy a snížení dopadu na životní prostředí.