EKONOMIKA

Reklamní investice v TV stouply za dva měsíce o 15 procent na 8,6 miliardy

Objem televizní reklamy v prvních dvou měsících roku stoupl meziročně o 15 procent na 8,64 miliardy korun. V samotném únoru zadavatelé zvýšili investice do inzerce v televizích o 16 procent na 4,66 miliardy Kč v ceníkových cenách. Vyplývá to z měření společnosti Nielsen Admosphere.

Nejvyšším tempem na začátku roku rostly investice do venkovní reklamy, které se meziročně zvýšily o 36 procent na 550 milionů Kč. Inzerce v tisku stoupla o 18 procent na 2,35 miliardy Kč a v rozhlase se zvýšila o pětinu na 1,07 miliardy korun. Loňské investice mohla ovlivnit omezení kvůli pandemii koronaviru.

Podle dřívějšího odhadu Asociace komunikačních agentur vzrostou letos investice do mediálních kanálů o šest procent na 77 miliard korun. Nemediální formy komunikace čeká zvýšení o pětinu na 63,7 miliardy Kč. Reklamní trh v roce 2022 poroste i přes nepříznivé dopady inflace a koronaviru, očekává asociace.

ČTK | byznysvcesku.cz