EKONOMIKA

Ruská Sberbank reaguje na omezování chytrých zařízení sankcemi budováním vlastních cloudových řešení

Největší ruská banka Sberbank v pátek oznámila vývoj vlastní, plně domácí cloudové infrastruktury. Stalo se tak poté, co zaznamenala poruchy některých svých zařízení pro chytré domácnosti kvůli problémům se zahraničním cloudovým partnerem.

Státem vlastněná banka, na kterou dopadly sankce uvalené Západem v důsledku ruských aktivit na Ukrajině, se věnuje podnikání mimo finanční sektor (včetně technologií a cloudových služeb) v rámci boje s celooborovým trendem klesajících marží.

Navzdory veřejnému ujišťování, že sankce její podnikání ohrozí jen částečně, začala banka v polovině dubna zaznamenávat problémy s fungováním některých chytrých spotřebičů, jako například svítidel a zásuvek.

Ostatní technika, včetně jejího zařízení pro streamování televizního vysílání nebo chytrých reproduktorů, funguje normálně.

Společnost SberDevices z problémů ve čtvrtek obvinila cloudovou infrastrukturu poskytovanou partnerem, za kterého později označila čínskou cloudovou platformu pro internet věcí Tuya.

„Vytvořili jsme hybridní řešení, založené na cloudové platformě a infrastruktuře společnosti Tuya,“ řekl novinářům zástupce společnosti SberDevices.

„Zároveň jsme ale vyvíjeli i řešení, které by bylo autonomní. Nyní aktivně pracujeme na infrastruktuře založené na našem vlastním cloudu a zcela nezávislé na zahraničních službách.“

Společnost Tuya na žádost o komentář zatím nereagovala.

Ruské ministerstvo zahraničí minulý týden připustilo riziko sekundárních opatření, kterému by mohly čínské společnosti čelit, pokud by pomáhaly Rusku obcházet sankce. Stále prý však předpokládá, že se spolupráce obou zemí bude zitenzivňovat.

Podle Sberbank by modernizace infrastruktury měla zahrnovat umístění serverů SberCloud v různých regionech Ruska.

Rusko zvyšuje úsilí o rozvoj domácího technologického průmyslu v reakci na omezení přístupu k již tak napjatým globálním dodavatelským řetězcům. Chce se tak lépe chránit před případným nedostatkem hardwaru nebo softwaru.

Sberbank k situaci uvedla, že na řešení problémů nadále pracuje, a doporučila prodejcům, aby prodej jejích zařízení pro inteligentní domácnost prozatím pozastavili.

byznysvcesku.cz| reuters.com