Společnost Lentiamo sleduje za první čtvrtletí letošního roku až dvojnásobný nárůst prodejů slunečních brýlí, nejvíce je lidé kupovali v březnu. "Duben naopak tak růžově nevypadá, což je způsobeno státními svátky a také horším aprílovým počasím. Samotná sezona slunečních brýlí začíná až v květnu, a to nám teprve ukáže, jak úspěšná letos bude," uvedl marketingový ředitel firmy Tomáš Bártek.
"Prodeje slunečních brýlí v prvních třech měsících letošního roku byly meziročně srovnatelné, a to napříč všemi 31 trhy, kde působíme," řekl ČTK mluvčí společnosti Alensa Petr Langer. Výjimku podle něj tvořila ze zřejmých důvodu Ukrajina.
Lidé začínají sluneční brýle nejčastěji podle vyhledávače módy Glami kupovat v březnu a dubnu, další nárůst nastává v červenci. "Zajímavé je, že letos v březnu se zájem mužů o sluneční brýle meziročně zvýšil o 17 procent, na rozdíl od žen, kdy došlo k poklesu o 15 procent. Kategorie slunečních brýlí jako celku je v porovnání s loňským březnem na téměř stejné úrovni, zaznamenali jsme drobný nárůst ve výši dvou desetin procenta," uvedl za Glami Ján Kešelák.
Z průzkumů firmy Lentiamo vyplývá, že nejvíce zákazníků nakupuje brýle do 800 korun. Druhou největší skupinou jsou lidé, kteří za ně utrácejí do 1500 korun. Velmi rychle ale podle Bártka roste počet zákazníků, kteří do slunečních brýlí investují kolem 3500 korun. Langer doplnil, že přibývá lidí, kteří jsou ochotni si připlatit za brýle s takzvanou polarizací, která usměrňuje tok slunečních paprsků a zabraňuje oslnění od okolních povrchů.
Při výběru slunečních brýlí jsou Češi podle prodejců spíše konzervativní, v případě tvarů u nich vedou takzvané pilotky, u žen je oblíbený kočičí tvar. Bártek upozornil, že hned několik výrobců letos představilo brýle z recyklovaných materiálů nebo materiálů, které je možné recyklovat. Společnost Fielmann připravila sluneční brýle se skly v různých barvách či ozvláštnila kovové obroučky geometrickými detaily.
Přes možné problémy s dodávkami hlásí prodejci na sezonu dostatečné zásoby. Například skupina Fielmann není závislá na dodávkách třetích stran, pokrývá si vše sama od designu, přes výrobu po prodej. "Můžeme vždy nabídnout celý sortiment a to i za nejlepší cenu," uvedla pro ČTK německá společnost, která loni vstoupila na český trh.
ČTK | byznysvcesku.cz