Turistika

EKONOMIKA

jsou zpátky! Počet zahraničních hostů se meziročně zvýšil o 1 500 procent

„Královéhradecký kraj porazil Prahu v celkovém počtu tuzemských hostů. Stalo se tak v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy Češi preferovali návštěvu hor před návštěvou památek,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

EKONOMIKA

Češi meziročně rezervovali dvojnásob jachet, vyráží častěji s dětmi

Češi od začátku letošního roku v meziročním srovnání rezervovali podle největšího vyhledávače jachet v ČR Boataround.com dvojnásobek lodí. Největší zájem je tradičně o Chorvatsko, kde je již zamluveno 70 procent jachet. Na moře plánuje vyrazit více rodin s malými dětmi. Lidé se také častěji než dříve zajímají o vybavení lodí ve spojitosti s ekologií. Dopřávají si lepší a novější jachty. Za dovolenou na lodi Češi letos v prvním čtvrtletí utráceli 76.000 korun za týden, meziročně o zhruba 6000 Kč více. ČTK to řekl spoluzakladatel Boataround.com Pavel Přibiš.

EKONOMIKA

Čechům se po pandemii otevírá Asie, cestovní kanceláře čekají oživení zájmu

Země jižní a jihovýchodní Asie jako Vietnam, Srí Lanka či Thajsko uvolnily protiepidemická pravidla a turisté se do nich po zhruba dvouleté pauze dostanou bez výraznějších komplikací. Před pandemií koronaviru tam podle portálu Letuška.cz ročně mířilo několik stovek tisíc Čechů. Prodejci letenek a cestovní kanceláře (CK), které ČTK oslovila, očekávají oživení poptávky u individuálních cest i organizovaných zájezdů.

EKONOMIKA

Cestovní kanceláře: Vlivem růstu cen paliv a inflace by mohly zdražit zájezdy

Vlivem prudkého růstu cen pohonných hmot a vysoké inflaci by mohly podle cestovních kanceláří (CK) zdražit zájezdy. Každá CK má nastavené s dopravci, ubytovateli i klienty jiné podmínky. Některé kanceláře už mají například u autobusové dopravy ohlášené zvýšení cen, další stále inzerují ceny před inflací. Vyplývá to z ankety ČTK mezi zástupci CK a agentur.

EKONOMIKA

Zájem o včasné nákupy dovolených vzrostl, hlásí cestovní kanceláře a pojišťovny

Zájem o včasné nákupy dovolených letos výrazně vzrostl. Vyplývá to z ankety ČTK mezi cestovními kancelářemi a pojišťovnami, které spolupracují s největšími českými cestovními kancelářemi. Například ERV Evropská pojišťovna prodala meziročně cestovní pojištění k třikrát více zájezdům. Letošní poptávka je tak podle ní srovnatelná s obdobím před začátkem pandemie covidu v roce 2019.