Čína, Spojené státy americké, Brazílie, Mexiko a Německo: na první pohled se může zdát, že tato eklektická skupina zemí nemá mnoho společného. Ponořte se však o kousek hlouběji a jeden prvek vyčnívá jako bolavý palec: pivo. A hodně z toho. Ať už je to po práci, o víkendech nebo kdykoli jindy, které můžete nazvat „náhradou“, mnoho lidí žijících v těchto rozmanitých globálních destinacích si rádo otevírá studený nápoj jako přípitek na jednodušší věci v životě.
Kolik přesně pijí? Těchto pět zemí s největší produkcí piva vyrobí každý rok miliony kilolitrů piva. Ano, to jsou miliony tisíc litrů! Od rýžového ležáku po pivo vyrobené z chmele, sladu a ječmene, od Asie po Evropu a Ameriku, kopírování tohoto nového vynálezu od starých Egypťanů je stále populární po celém světě.
Čína – 38 Milionů KL
Asie obvykle není místem, které si spojujete s pivem. Čína je však nyní největším světovým producentem nápoje. Některé z nejoblíbenějších značek v zemi v roce 2020 byly Tsingtao, Snow a Yanjing.
Zajímavé je, že objem vyrobeného a zakoupeného piva v Číně v poslední době klesl, přesto hodnota pivního trhu roste. Stalo se tak proto, že lidé v Číně se stále více zajímají o nákup prémiových piv. Spotřebitelé v Číně nosí domů více peněz a lidé, kteří jsou mladí a vydělávají střední třídou na místech jako Peking, Tianjin a Šanghaj, chtějí pít pivo vyšší kvality, než je vaše základní, masově prodávané pivo.
Platformy sociálních médií a elektronický obchod nutí lidi v této asijské velmoci snadněji nakupovat pivo a nechat si ho doručit až ke dveřím, což také zvyšuje prodeje.
Spojené Státy – 21 Milionů KL
USA, které odrážejí posun na čínském trhu s pivem, nyní prodávají méně piva, ale v posledních letech zvýšily prodej svých řemeslných piv. Od 90. let 20. století v USA podstatně vzrostl počet řemeslných pivovarů. Některé z nejpopulárnějších pocházejí od DG Yuengling and Son Inc., což je nejstarší pivovar v USA, Boston Beer Co. a Sierra Nevada Brewing Co.
Pokud jde o pivo obecně, Anheuser-Bush a MolsonCoors spolu s Constellation jsou na vrcholu seznamu společností, které v roce 2019 prodaly největší objem piva v USA.
Brazílie – 14 Milionů KL
Brazílie je známá svým barevným karnevalem a nebezpečnými ulicemi. Je také domovem piva světové třídy. Pivo se tu prý poprvé vařilo v 19. století jako něco, co do země přinesli němečtí přistěhovalci. Mezi nejoblíbenější značky v Brazílii patří Bohemia, Brahma Chopp a Skol Beer.
Přestože se zde vyrábí hodně piva, v regálech pokoutních prodejen je nedostatek rozmanitosti, který může zanechat něco, co potřebujete. Až 95 % podílu na trhu tvoří ležáky.
Mexiko – 11 Milionů KL
Co se stane s mexickým pivním trhem, je trochu ve vzduchu. Během pandemie koronaviru byla výroba nápoje mexickou vládou prohlášena za nezbytnou. To mělo za následek vzkvétající podzemní trh s pivem v zemi, což vedlo k tomu, že menší producenti víří, aby vydělali na celý život. Velké pivovary samozřejmě tvrdí, že nevaří ani jedno pivo. Co se děje za zataženými závěsy, však zůstává záhadou.
Některé věci jsou stále jisté. Mexiko je největším vývozcem piva na planetě a značky jako Modelo, Pacifico a Corona se stále vyrábějí, aby se prodávaly v místech, jako jsou USA.
Německo – 9 Milionů KL
V neposlední řadě tu máme Německo . Němci rádi pijí pivo a ve skutečnosti tato země tvoří nejdůležitější pivní trh v celé Evropě. Na rozdíl od pijáků piva v Číně se Němci dívají nejdříve na etiketu a ne na cenu. Většina pijáků piva v této zemi preferuje plzeň, která tvoří 63 % podílu na trhu.
Stejně jako v USA a jinde se v Německu prodává méně piva než dříve, ale otevírá se více minipivovarů. Zde se obvykle specializují na výrobu nápojů s odlišnými příchutěmi. Dovážené pivo v posledním desetiletí zaujalo v Německu větší část trhu a televizní reklamy stále dominují pivní reklamní scéně.
Minulost, Současnost A Budoucnost Piva
Pivo má dlouhou historii sahající až do starověkého Egypta, kolem roku 10 000 př. n. l. V mnoha časových okamžicích se mohlo stát, že tento nápoj skutečně zachránil lidstvo před vymřením. Pivo bylo často bezpečnější k pití než voda, která byla v městských oblastech běžně kontaminována odpadními vodami.
Dnes, zatímco prodej piva po celém světě klesá a pitná voda je obecně čistší (někteří říkají, že prodej vypadá tak špatně), pivo tu bezpochyby zůstane. Ať už se vaří za rohem nebo přes celou planetu, studené (nebo teplé) pivo pravděpodobně zůstane něčím, co si i nadále vychutnáváte s úsměvem a přáteli na obou stranách.